Press release Eurol Hellendoorn rally

Op vrijdag 15 en zaterdag 16 september was het tijd voor de Eurol Hellendoorn rally, dit begon voor de equipe echter al op donderdag 14 september met het verkennen en documentatie controle. Op deze donderdagavond werden de proeven verkent voor de vrijdagavond. Dit was de eerste keer verkennen met een andere auto dan normaal, dit was dus even wennen maar het verliep allemaal redelijk goed. Vrijdag was het tijd om de proeven voor de zaterdag te verkennen, dit ging allemaal goed en zonder problemen.

Na het verkennen van de laatste proeven was het eindelijk tijd om te beginnen met de rally met startnummer 81. De eerste drie proeven verliepen zonder problemen met de auto, echter was er aanvankelijk wat moeite met in een ritme komen en het vertrouwen winnen in het donker. Een van de voornaamste struikelpunten was het vinden van het rempunt. Na de korte remote service werden dezelfde proeven nog een keer verreden. Deze keer met een stuk meer vertrouwen en snelheid tijdens de proeven. Nadat de auto geparkeerd was in parc ferme zat de eerste dag van de rally er alweer op.

Zaterdagochtend begon de tweede etappe met een service van drie kwartier waarna de equipe kon beginnen met de eerste proeven van de dag. Bij het wegrijden van het serviceterrein viel het op dat de stuurbekrachtiging niet werkte op de auto. De eerste proef na service was geneutraliseerd, dit betekende dat er maar een proef verreden moest worden tot de volgende service. Direct na de start van deze proef kwam er nog een probleem naar boven, de motor liep namelijk opeens niet meer goed. Dit betekende dat er heel veel tijd verloren werd op deze proef en dat het de opgave van de equipe was om de auto terug naar service zien te krijgen. Op het serviceterrein werd ondertussen nagedacht over de mogelijke oorzaken en oplossingen. Eenmaal op service werd er niet getreuzeld en ging het team gelijk te werk. Hier hebben zij het probleem kunnen verhelpen, met als gevolg hiervan dat er minder vermogen zou zijn. Vanaf de service werden dezelfde proeven opnieuw verreden waar de equipe de snelheid goed heeft kunnen oppakken.

Na nog een keer service te hebben gehad werden er drie nieuwe proeven verreden, hier lag de snelheid vanaf het begin al goed. Deze proeven werden op het warmste punt van de dag verreden waardoor de equipe het met de hitte in de auto iets lastiger kreeg gedurende de sectie.
Na bij de laatste service te zijn bijgekomen van de hitte, en met een lagere buitentemperatuur was de equipe er helemaal klaar voor om de laatste drie proeven te doorstaan. Hier had de equipe heel veel vertrouwen in de auto en in elkaar, dit was ook te merken aan de snelheid en de gepaste risico‚Äôs die werden genomen.  Na de laatste proef ging de equipe naar de finish van de rally waar ze warm werden onthaald door het team.

Bij deze rally werd er ook speciale aandacht besteed aan een van onze sponsoren, die ook de hoofdsponsor waren van de rally. Wij hadden speciaal voor hun het Eurol logo groots laten terugkomen op de auto. Wij werden ook gefeliciteerd door hun met het behalen van de finish!

Wij kunnen als team terugkijken op een succesvolle rally waar we trots op kunnen zijn dat we deze hebben uitgereden en met goede snelheid.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.